Saturday, July 4, 2009

Rahsia Muslimat PAS di Manek Urai


Apakah rahsia kekuatan jentera PAS di Manek Urai, khususnya jentera Halwa ( Hal Ehwal Wanita) PAS? Gambar yang saya paparkan ini merupakan sebahagian rahsia kekuatan jentera Halwa.
Rumah ini diduduki oleh dua beranak, nenek dan seorang cucu, beliau secara penuh pengorbanan menyediakan rumah beliau untuk jentera HALWA Rantau Panjang, gunapakai sepanjang tempoh pilihan raya. Tiada jumlah sewa diminta, cuma pihak kami yang memberi sumbangan kepada nenek berkenaan.
Ini bukan sahaja berlaku di UPU Lata Rek, malah hampir semua pusat operasi muslimat PAS, dibiayai dan disumbangkan oleh golongan mustadhafin dan rakyat bawahan, bahkan istimewa di Manek Urai, kebanyakan penduduk yang kaya disini adalah orang-orang PAS.
Kenapa ini berlaku? Mentaliti para penyokong UMNO kebanyakannya mengharapkan subsidi dan bantuan daripada kerajaan, secara negatif melahirkan komuniti yang pemalas dan tidak gigih berusaha. Sebaliknya para penyokong PAS kebanyakannya menganggap bantuan kerajaan adalah bonus, secara positif melahirkan komuniti yang rajin dan gigih berusaha.
Keunikan muslimat PAS Kelantan pernah disebut oleh Pengarah Pilihanraya PAS pusat dalam kemahiran menjalankan kerja-kerja pilihan raya. Apabila kami berunding dalam membina infra seperti Pusat Operasi, kami dahulukan kebersamaan dalam perjuangan menegakkan Islam.
Justeru jadilah perjuangan ini satu perjuangan yang disokong dan didokong oleh rakyat. Dan wanita UMNO terus dihantui dengan jerat duit dalam operasi mereka. Tiada duit, kerja tak mungkin berjalan!

No comments: