Saturday, July 25, 2009

Bertemu Revolusioner Dr SunYat Sen

April lepas saya bersama rombongan Koperasi Wanita Islam Kelantan (KOWANIS) mengadakan lawatan ke China. Turut bersama, pimpinan dewan muslimat PAS pusat dan kakitangan kastam negeri Kelantan.


Bertemu dengan revolusioner Dr Sun Yat Sen menambah pengalaman dan semangat saya dalam melakukan perubahan sosial, walaupun berupa patung kaku, namun jasa dan ketokohan beliau seolah-olah bercakap dengan saya.

Usaha beliau membasmi kemiskinan dan melakukan perubahan sosial, sangat saya kagumi.


Daripada memimpin pasukan bersenjata, menghasilkan karya teori pembangunan negara hinggalah menerbitkan 10 akhbar pembaharuan, dan akhirnya berjaya menjatuhkan Dinasti Qing.

Beliau mengorbankan diri untuk negara, manakala saya hanyalah pelancong politik.

No comments: