Friday, July 10, 2009

Lawan eksploitasi politikus terhadap petani


Dicelah kesibukan PRK Manek Urai, Ahad ini saya mengambil kesempatan bersama dalam majlis solat hajat bersama pengarah Lembaga Perubuhan Peladang (LPP), bagi projek pertanian lada seluas 10 ekar. Ini merupakan projek penanaman pertama yang saya kendalikan bersama peladangnita dan LPP.


Mengimbas projek pertanian ini, saya melawan segala unsur negatif politiking dalam projek ini. Prinsip saya adalah mana-mana petani yang berminat dan komited dengan projek penanaman lada akan disertakan, tanpa mengambil kira fahaman politik UMNO mahupun PAS.


Saya telah melihat banyak kerosakan yang telah dibuat oleh orang-orang parti akibat taksub keterlaluan sehingga meninggalkan apa keutamaan yang lebih penting. Ini berlaku dalam UMNO dan juga PAS.


Saya mengimpikan satu masa nanti, masyarakat tani mampu menjadi produktif, profesional dan tidak lagi menjadi mangsa eksploitasi orang-orang politik.


No comments: