Sunday, March 15, 2009

Provokasi Hizbu Tahrir oleh pengawal keselamatan parlimen




Minggu lepas saya mengiringi YB Zailah ke parlimen. Saya mengambil kesempatan mengunjungi pusat sumber parlimen yang sangat baik kemudahannya. Bertemu dengan ahli-ahli parlimen, pegawai-pegawai YB dan kementerian.




Ada satu kejadian yang saya ingin kongsi dengan pembaca. Saat berada di ruang parlimen saya didekati oleh seorang pengawal keselamatan parlimen (lelaki). Perkenalan permulaan, nampaknya tidak disudahi begitu sahaja, beliau cuba menyeret saya dengan pergerakan hizbu tahrir. Bahkan siap menawarkan bahan-bahan ajaran hizbu tahrir. Saya nak tergelak tengok perangai pengawal keselamatan parlimen ni. Cukuplah lakonan penyusupan nak rosakkan PAS. Buatlah kerja elok-elok, jaga keselamatan parlimen tu, jangan pula jadi agen provokasi BN menyebar fahaman-fahaman asing dalam PAS.




No comments: