Saturday, March 14, 2009

Kerjasama dengan SB


Sebagai pegawai khas YB, saya sering bekerjasama dengan SB Rantau Panjang dalam perkongsian maklumat aktiviti YB. Saya juga sering berbual dengan SB di pejabat ahli parlimen.


Apakah pandangan saya terhadap peranan SB.

1. Saya menghormati peranan SB dalam mengumpul maklumat awal kegiatan politik, supaya pihak polis mempunyai maklumat yang cukup dalam menjalankan peranannya sebagai penjaga keamanan.

2. Saya tidak punya keyakinan penuh pihak polis bertindak profesional, khususnya SB, sebagai pihak yang tidak memihak. Latar sejarah membuktikan bahawa campurtangan politik oleh PDRM, dan ianya tidaklah berkurangan dalam politik semasa. Saya tidak boleh bayangkan KPN meninju tahanan-tahanan politik dalam tahanan. Saya juga tidak boleh bayangkan polis menghalang sidang dun di Perak.

3. Baru-baru ini saya ditelefon oleh seseorang yang mengaku SB bagi mendapatkan maklumat pemilihan dalam parti. Saya mengambil sikap enggan memberikan kerjasama dengan anggota SB berkenaan.


Nasihat saya kepada SB, jadilah anggota PDRM yang profesional. Tegas, Adil dan Berhemah.

No comments: