Sunday, November 2, 2008

MANIS FM MENEMUKAN SAYA DENGAN SI MANIS HAYATI


Dalam percubaan mempromosikan nisa games 2004, Nisa telah memulakan langkah untuk ke udara di stesen radio tempatan - Manis FM dan Kelantan FM.

Manakala disebuah rumah terpencil di Kg Telong, Bachok, seorang gadis comel asyik mengikuti siaran tersebut. Memang menjadi rutin beliau untuk mendengar siaran radio. Tertarik dengan siaran tersebut beliau cuba menghubungi saya dan bertanya bolehkah beliau masuk nisa ? Saya menjawab bersahaja boleh, jawapan yang sudah beribu kali saya sebut. Beliau kemudian bertanya lanjut, bolehkah saya masuk nisa’, saya ni OKU. Apabila terdengar sahaja perkataan OKU sendi tubuh saya terasa lemah longlai dan perasaan sebak memenuhi dada saya.

Kebesaran tuhan mencipta manusia-manusia OKU membolehkan saya menikmati perasaan simpati . Kebesaran tuhan juga mencipta Si Hayati OKU untuk menguji sifat prihatin saya. Dimanakah kekuatan saya sebagai pengarah nisa yang suaranya berkumandang dalam frekuensi radio 90.6 FM, jika saya tidak dapat memenuhi keperluan hidup seorang remaja perempuan yang hidupnya terkurung dirumah akibat ketidakupayaan beliau untuk berjalan.

Memandang Hayati merupakan nikmat tuhan yang tiada ternilai. Beliau senyum manis menampakkan wajahnya yang putih suci. Apakah kelebihan tuhan mengurniakan kaki yang sempurna jika saya menggunakannya untuk bertandang ke kumpulan umpat-mengumpat . Apa hebatnya jika saya menggunakan kaki memijak pedal minyak kereta untuk melobi menaikkan diri dalam persaingan dunia yang bersifat sementara.

Hayati adalah kurnia tuhan kepada saya. Memandang Hayati merupakan zikir kepada saya dalam menikmati kesucian tuhan.

Hayati kepada saya memberi makna yang cukup mendalam. Dia menjadi motivator kepada saya dan anak-anak. Semangat dan ketekunan luarbiasa yang ditunjukkan menjadikan saya lebih tabah.

No comments: