Wednesday, October 8, 2008

Hello


Assalamualaikum kepada semua adik-adik Nisa, rakan-rakan dalam Parti Islam SeMalaysia dan para mukminin/mukminat muslimin/muslimat. Salam sejahtera kepada kawan-kawan yang menyambut Krismas, Tahun Baru Cina dan Thaipusam.
" Dan tidak ada yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah serta ia mengerjakan kebaikan dan berkata sesungguhnya aku adalah dari orang yang berserah bulat-bulat kepada Allah."(Fussilat:33) Napoleon Bonarparte pernah berkata "aku lebih takutkan bunyi pena pemberita dari bunyi-bunyi peluru senjata api'.
Seringkali kita diberi penekanan bab taaruf dalam siri usrah/keluarga. Justeru dalam era bloggers mengapa tidak kita gunakan kurnia tuhan ini untuk saling mengenali. InsyaALlah dalam blog ini saya akan berkongsi pengalaman, meluahkan rasa, menyampaikan pandangan apa yang bermanfaat untuk kemanusiaan. Saya lebih cenderung untuk menyebarkan nilai kebaikan berbanding taasub kepartian maupun puak dan ras etnik. Moga-moga tuhan yang esa membantu saya berbicara dengan kalimah kebenaran
Sulaiman as dapat berbicara dengan para hewan dan jin selain manusia. Justeru kalaupun kita tiada kemampuan meluaskan perbicaraan bahasa haiwan dan jin, mengapa tidak diluaskan sempadan geografi, batasan kos dan had teknikal dengan www.blogger.com

No comments: