Thursday, November 19, 2009

Mendidik Pelapis Pimpinan Nisa


Kawan-kawan, bagaimana keadaannya jika kita pergi main bowling tanpa pengalaman atau tanpa bimbingan pemain terlatih. Kebiasaannya:

1.bola yang kita gelek meluncur ke laluan'parit'

2.Ketidakyakinan diri tinggi

3. Kita memang main dengan main-main


Baru-baru adik2 Nisa pi main bowling di Perdana Superbowl, best gak. Walaupun saya sendiri tak pandai main, tapi yang lebih penting dapat bersama keluarga dan adik-adik yang lain.
Bermula dengan pemilihan house ball 11,12,13 lbs mengikut kemampuan, adik2 Nisa harus membuat pilihan apa kerja jemaah yang sesuai dengan mereka. Dalam pejabat, aktiviti luar menganjur program, politik, menyediakan kertas kerja dsb.
Berjalan ke approah(bukannya berlari, yea), adik2 Nisa perlu melaksanakan kerja dengan metodologi yang betul dan berasaskan ilmu pergerakan, bukan main tangkap muat, atau buat ikut suka aku, mahupun syok sendiri
Lihat pada lane..terdapat hint disitu seperti dot dan arrow untuk mengkonsistenkan balingan, adik2 Nisa perlu mendapatkan bimbingan dari pimpinan yang berpengalaman dan rajian menelaah buku2 pergerakan. Jangan cuba2 terjun ke bidang yang kita tidak buat persediaan.

No comments: