Wednesday, January 21, 2009

Markaz Berhantu Kg Losong Terengganu


Bertugas dalam pilihanraya, memberikan saya pelbagai pengalaman menarik. Setiap pilihan raya pasti menyediakan ceritanya yang tersendiri. Dalam pilihan raya Kuala Terengganu baru-baru ini, markas muslimat PAS Kelantan di kampung Losong diusik oleh makhluk halus. Saya yang berperanan sebagai koordinator penubuhan markaz, bersama Elvira, memulakan kerja-kerja 'setup' markaz muslimat, termasuklah acara-acara ruhani dalam bentuk munajat setiap malam. Namun saya bernasib baik, sepanjang bertugas tidak pernah diusik oleh makhluk halus yang dirasai keberadaannya dalam markaz muslimat.

Terdapat sekurang-kurangnya 2 kes gangguan makhluk halus yang saya dengar berlaku, sepanjang markaz muslimat PAS Kelantan tersebut beroperasi.


Kes pertama menyebabkan seorang muslimat keluar daripada rumah tanpa beliau sedari. Kes kedua lebih menyeramkan apabila seorang muslimat yang sedang menguli roti pada tengah malam, tiba-tiba merasa seram sejuk, lantas beliau mempercepatkan kerja-kerja menguli, saat beliau masuk ke bilik air, beliau dikejutkan dengan bunyi suara mengilai daripada belakang...hihihihiiihiiiiiii.


Mungkinkah itu hantu Altantuya?


1 comment:

Unknown said...

seramnya... kakchik pun ada dgr cerita ni dr muslimat yg balik